sobota, 3 marca 2012

Trends | Spring 2012

Sweatshirts and Hoodies
Bluzy sportowe, z kapturem lub bez



Wedge sneakers
Buty sportowe na koturnie


Hamsa (khamsa or Fatima's hand)
Hamsa; inaczej dłoń Fatimy


Trends that I suggest for this season are very athletic and sporty. Keep in mind that these are the things I like and that I'm going to wear. When I create this type of posts I don't want to base them on popular trends or fashion shows. It's only my opinion and my liking.
What I really like nowadays is sweatshirts. I just got a few new ones and I totally love them. They're comfy and remind  me of the 90's. When it comes to shoes, I'm a big fan of wedge sneakers. They look amazing and effortless at the same time.
Jewellery! I've been loving hamsa since my first time in Morocco a few years ago. I own quite a few. Hamsa is supposed to protect us from the evil eye. It is also known as "Fatima's hand", as some some say it is a hand of Fatima, daughter of prophet Mohammed. And "khamsa" means "five" in Arabic. I guess it stands for five fingers.


Trendy, które proponuję na ten sezon są bardzo sportowe. Miejcie na uwadze, że są to tylko i wyłącznie rzeczy, które mi się podobają i które ja będę nosić. Przy tworzeniu tego typu postów nie sugeruję się pokazami mody czy tez popularnie znanymi trendami. Jest to tylko moja opinia. 
Rzeczy, które ostatnio niesamowicie przypadły mi do gustu to bluzy. Niedawno kilka nowych dołączyło do mojej szafy i jestem nimi zachwycona. Przypominają mi o latach 90. kiedy były bardzo popularne.
Buty, które zawładnęły mym modowym sercem  to tak zwane "wedge sneakers", czyli nic innego jak adidasy na koturnie. Fajnie wyglądają i są bardzo wygodne.
Jeśli chodzi o biżuterię, to już od kilku dobrych lat (odkąd pierwszy raz pojechałam do Maroko) uwielbiam motyw "hamsa". Hamsa (khamsa) to rączka, która ma nas chronić i odpędzać złe spojrzenie. Znana też pod nawą "Fatima's hand" jako byłaby to rączka Fatimy - córki proroka Mahometa. A "khamsa" to z języka arabskiego nic innego jak "piątka", co ma odzwierciedlać pięć palców. 


Previous series:



14 komentarzy:

  1. Nie przepadam za sportowymi ciuchami/dodatkamiu, ale te niektóre buty na kuturnie nawet mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i am loving the first two sweatshirts! :D

    <3, Mimi
    http://whatmimiwrites.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. czaję się na bluzę z kapturem. nie ma to jak dobry domowy dres :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja sie jaram sportowymi bluzami i juz mam jedna na oku ;)) za to sportowe koturny chyba nigdy mnie nie przekonaja ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. bluzy fajne, ale jak dla mnie buty sportowe i koturny wzajemnie się wykluczają. Ale to tylko moje upodobania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Love Fatima's hand jewelery !!
    Great selection my dear !!
    Bisous
    Lamia
    http://ginger-chocolateandhoney.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. the hooodies are so comfy!=)

    OdpowiedzUsuń
  8. yyummy hoodies!! i need one:) ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. I'm liking the sound of athletic and sporty.

    OdpowiedzUsuń
  10. the jewellery looks great!

    xx, Sabinna and David
    Broken Cookies

    OdpowiedzUsuń
  11. I love comfortable hoodies and all of the jewelry you have shown!

    Stop by our blog and enter our giveaway for a personalized necklace made by Sima.
    http://sunnydaystarrynight.blogspot.com/2012/03/sima-gilady-necklace-giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
  12. I really want some wegdge sneakers!

    OdpowiedzUsuń
  13. Cool sneakers!

    http://initialed.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. bluzy są świetne! wszystkie rzeczy są idealnie w Twoim stylu!

    OdpowiedzUsuń